PBN – jak wykorzystać jego potencjał?

PBN – jak wykorzystać jego potencjał?

Jeszcze nigdy nie spotkałeś tak korzystnej oferty PBN!

By odbiorca spostrzegł twoją działalność powinieneś nie tylko mieć firmową stronę internetową, lecz także zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy systematycznie publikowane są na niej kolejne profesjonalne i przydatne dla klienta informacje. Jednak nie wolno także pominąć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingu jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

Private blog network – do czego przydają się PBNy?

PBNy są prywatne, bo są zakładane a potem zarządzane przez jeden podmiot (zwykle przez sporą agencję marketingową lub firmę SEO), który troszczy się o jakość publikowanych tam artykułów. PBNy są najczęściej stosowane jako jeden z elementów złożonej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, ponieważ najlepsze rezultaty ich zastosowania widać w stosunku do stron, które są poprawnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na wygenerowanie sporej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Mankamentem PBNów jest niestety to, że ich stworzenie to spory koszt, a potem należy przeznaczać mnóstwo czasu na zachowanie ich w wysokiej jakości.

Publikacje z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać potencjał PBN

PBNy idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu publikować tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To generalnie każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są kluczowe dane telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, telefon lub e-mail oraz adres. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także wpis w internetowym katalogu firm, profil na portalu społecznościowym czy artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.

Inna skuteczna metoda korzystania z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z podaniem hiperłącza do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej wartość pierwotnego artykułu, gdyż napotykanie linków do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych traktują jako dowód, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane zostały warte uwagi, użyteczne teksy. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie ważne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych w szczególności ze zdrowiem, doradztwem prawnym, bieżącymi wydarzeniami czy finansami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO