Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

Jeżeli potrzebujesz zlecić pozycjonowanie stron www, skieruj się w to miejsce

Znamy 3 popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu istotne jest dodanie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę przede wszystkim:
– miasto (np. “restauracja Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Stare Miasto”)
– państwo (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do odbiorców rezydujących na danym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest preferowania również wtedy, gdy firma ma niewiele finansów na promocję i nie ma możliwości rywalizować na słowa kluczowe bez dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “sklep sportowy”, to “sklep sportowy Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Kolejny model pozycjonowania to trafne i wypróbowane rozwiązanie dla osób dysponujących niskim budżetem na reklamę. Dzięki stosownemu dobraniu fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale także koszty reklamy w Google Ads ulegną dużej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też znacznie mniejszą konkurencję. Istotne jest również to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– buty sportowe Nike Tanjun białe sklep online,
– golarka Philips S5400 srebrna,
– telefon LG G6 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Za pomocą tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę produktów mogą skuteczniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną rolę przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, Dzień Kobiet lub Światowe Dni Młodzieży. Ten rodzaj pozycjonowania jest bardzo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. Najczęściej trzeba rozpocząć je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową ewentualnie uaktualnioną treść witryny internetowej.

Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]