Ściąganie filtra Google – poradnik

Ściąganie filtra Google – poradnik

Odnotowałeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Mimo ogromu starań, strona nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Wszystkie te objawy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.

Filtr Google – co to takiego?

Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra może trwać od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Usunięcie filtru Google

Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej toksyczne – działania te usprawnią nam odpowiednie narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały proces wymaga wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas szybkiego działania. Podczas trwania blokady strona jest w stanie stracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego profesjonalisty. To z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać problem w odpowiednie ręce.